Postat de: ovidiugroza | 03/03/2009

A fi sau a nu fi… sofer!

A  fi  sau  a nu fi… sofer!

Asta-i întrebarea…

Soferia ?
O indeletnicire destul de banala atunci cand este privita de pe bancheta din dreapta .
Nu poate spune acelasi lucru despre soferie cel care a inceput scoala de soferi .
Inceputul este foarte greu . Apar tot felul de intrebari cum ar fi :
– de ce este strada asa de ingusta ?
– de ce sunt atat de multe masini pe strada ?
– de ce pietonii nu asteapta sa treaca toate masinile?

Nu in ultimul rand
– de ce masina are trei pedale si omul are doar doua picioare ?
La soferie , politica si fotbal se pricepe tot romanul . Fiecare dintre noi avem acasa sau prin preajma
noastra “mentori” in ale soferiei pe care am dori sa-i imitam si sa putem face ceea ce pot face si ei .
Aparent par foarte buni deoarece nu exista o comparatie pe care sa o putem face in ceea ce priveste valoarea lor.
De fiecare data cand un cunoscut loveste masina ne spune : -“nu am fost eu vinovat !”.
OARE ASA SA FIE?

Abia atunci cand devenim si noi conducatori auto constatam cat de bine se pricep acestia .
ATENTIE !
Nu orice sofer oricat de bun ar fi el in ale soferiei poate fi un bun instructor .
Instructorul trebuie sa fie mai mult decat un bun sofer . El trebuie sa fie in primul rand un foarte bun pedagog ,
un fin psiholog , un profesionist inarmat cu tact si rabdare care sa poata sa va inteleaga ca este greu
orice inceput si sa va sustina sa va formati deprinderi corecte .
Nu va lasati pe mana novicilor pentru ca astfel veti deveni aidoma lor .
Nu va ganditi ca in lumea instructorilor nu sunt “uscaturi”. Sunt chiar foarte multi .Cum ii puteti identifica?
Foarte simplu.
Daca instructorul
-isi face piata in timpul orelor de conducere
-isi face cumparaturi pentru a-si aproviziona magazinul la care domnia sa este patron
-va da sa faceti chestionare in masina in timp ce el rezolva alte probleme gen discutii cu alti instructori in parcari
-va spune sa cautati in carte eventualele neclaritati pe care le aveti vis-a-vis de legislatie atunci
cand solicitati vreo explicatie
-poarta cu dumneavoastra discutii despre cat anume spaga se da la examenul practic pentru a-l putea promova

DACA SE INTAMPLA ACESTEA INSEAMNA CA L-ATI PUTUT IDENTIFICA .
Trebuie inteles faptul ca numarul de 30 de ore de conducere care trebuie sa-l parcurgeti reprezinta
“cadrul minimal” de pregatire care de altfel reprezinta o norma de prin anii ’60 si care nu mai este
de actualitate datorita cresterii exponentiale a numarului de autovehicule din prezent .
Odata cu cresterea mentionata a crescut si gradul de aglomerare a strazilor , traficul fiind un infern .
Numai cine este foarte bine pregatit face fata traficului actual deoarece traficul devine din ce in ce mai dens in timp
ce reteaua stradala ramane aceeasi .
Pentru o mare parte din dumneavoastra orele de conducere alocate sunt suficiente dar din pacate nu pentru toti .
S-au facut studii psihologice care au demonstrat ca varsta propice obtinerii permisului de conducere
este de 18-20 ani.
Dupa varsta de 18 ani unei personae doritoare a dobandi permisul de conducere ii sunt necesare
ore suplimentare de conducere dupa cum urmeaza :
LA FIECARE AN IN PLUS PESTE VARSTA DE 18 ANI SUNT NECESARE UN NUMAR DE ORE
SUPLIMENTARE – CATE O ORA PENTRU FIECARE AN DE VIATA.
EXEMPLU : o persoana de 60 ani trebuie sa faca un numar de 30+(60-18)=72
In principiu evaluarea dobandirii elementelor necesare din punct de vedere practic o puteti face singuri .
Dupa 5 sedinte (10 ore) de conducere trebuie sa va puteti descurca singuri , fara aportul instructorului .
Daca lucrurile sunt asa inseamna ca totul este in regula.
Pregatirea practica presupune explicarea unor elemente de catre instructorul dumneavoastra ,
efectuarea demonstratiei exercitiului si repetarea acestuia pana la dobandirea deprinderii .
Abia atunci veti putea sa incepeti invatarea unui element nou ; dupa ce l-ati dobandit pe cel vechi .
Apoi se trece la unirea exercitiilor .
Intocmai jocului de puzzle se unesc toate exercitiile pe care le lucrati si veti observa si primele rezultate.
Invatarea conducerii autovehiculului presupune trei etape si anume :
-invatarea teoriei
-exercitiile practice de dobandire a cunostintelor necesare manevrarii in siguranta a autovehiculului
-punerea teoriei in practica in trafic
Intre toate etapele trebuie sa se creeze sincronizarea perfecta .
Prima etapa trebuie sincronizata cu a doua pentru ca la intrarea in a treia etapa daca nu este realizata sincronizarea ,
ori conduci fara sa stii sa aplici reguli ori nu mai ai ore de conducere si nu mai ai unde aplica regulile .
Trebuie sa va ganditi ca soferia nu este o joaca si trebuie facuta cu cea mai mare responsabilitate posibila .
O sa va dau cateva explicatii care sa demonstreze acest lucru si sa va faca sa meditate .
– credeti ca pleaca cineva de acasa cu gandul sa moara in accident rutier?
– incidenta accidentelor rutiere soldate cu deces este mai mare decat orice alta boala letala?
(adica mor mai multi oameni din accidente rutiere decat de cancer sau alta boala incurabila)
– accidentele rutiere sunt cele mai violente accidente existente
– Romania este in primele trei tari din Europa in ceea ce priveste cazurile de deces din accidente rutiere
Am vazut oameni in varsta de 90 de ani care traiesc datorita faptului ca nu au avut permis
de conducere si copii de 18 ani care au murit datorita faptului ca au avut permis de conducere.

CONCLUZII :
NU FACETI RABAT DE LA CALITATE SI FACETI SCOALA DE SOFERI ASA CUM
TREBUIE CU TOATA RESPONSABILITATEA PENTRU CA ESTE O SCOALA A VIETII
CARE SE FACE O DATA IN VIATA SI DACA NU AI FACUT-O ASA CUM TREBUIE NU
POTI INVOCA NIMIC IN FATA MORTII.
NU VA DISTRUGETI VIATA , CONSTIINTA SAU LIBERTATEA NESOCOTIND IMPORTANTA PREGATIRII SERIOASE SI PROFESIONISTE.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: